Friday, June 19, 2009

Pak Abdullah dan rumah besarnya

Pak Abdullah,seorang lelaki lewat 40an,mempunyai 2 teman selamanya
Sang Gorgyle dan Si Taurus, ini teman yang amat istimewa,
dek hujan,dek panas sekalipun tak pernah tinggal Pak Abdullah sorang-sorang
SETIA!!namun teman ini hanyalah istimewa buat Pak Abdullah,orang lain tak ada
teman macam ini.

Pak Abdullah tinggal di sebuah rumah yang sangat besar!
Rumah Pak Abudullah juga sangat istimewa,rumah dengan
reka bentuk ruang tamu sahaja dan terbuka tiada pintu,tiada
tingkap,tiada dinding,BEBAS!Di ceruk ruang tamu ada bilik
Pak Abdullah,dipisahkan dari ruang tamu dengan dinding cap kotak
SuperRings,berbumbung cap kotak Breeze dan berpermaidani cap kotak
Nestle,bilik nye ringkas dan kecil,cukup-cukup untuk Pak Abdullah sorang
Di ruang bilik itu lah Pak Abdullah menghabiskan masa dengan 2 teman selamanya
Sang Gorgyle dan Si Taurus,mereka berbual,minum,mabuk,bertelingkah,
bergurau,main dam,bergosip,mengumpat,menari,terbang,berpusing
semuanya dilakukan bersama...
Pak Abdullah bahagia bersama mereka dah berharap kebahagian ini akn
kekal..

namun suatu hari
datang Encik Dibikeyell Celaka
"Awak ditegah sama sekali untuk membuat rumah di kawasan ini,
ini tempat awam!!shoooh shoooohh"

Pak Abdullah
"Hai Sang Gorgyle,Si Taurus....berpindah lagi kita nampaknya
kau nak rumah macam mana plak kali ini???"

27 comments:

aloy_paradoks said...

padam muke,,,, spae suruh buat rumah kat situ... mabuk pulak tu..

bias® said...

umah kotak? dia di perkotak katik kan agak nyer kan?

en.Adam said...

aloy~
kau takde kesedaran sivik langsung!!

bias~
dia diperkotak katik kan oleh pak katik

dark ray said...

mesti badan berketak-ketak kan?
kotak?
ketak..

PAJID said...

g la main jauh2.
nak lpak dkat dibikel gak.
ceyh

en.Adam said...

pajid~
aiyark,dah tempat tu luas dan selesa
dia lepak jelah situ..haha

patungcendana said...

pasal aku tak tau apa nak komen ni...

en.Adam said...

patung~
erkk kenapa??

Rozita said...

confuse

patungcendana said...

kurabng kecerdasan pulak hari ni...huhuhu

patungcendana said...

huh...jari aku pun tak nak berfungsi...type pun tak betul

triple x malaya said...

senang2 pindah kan pusat pemulihan je...

en.Adam said...

rozita~
rozita confuse??

patung~
kau tak sihat kot?
masih demam??
rest dlu ye...
asyik fb n blog je..haha

triple x~
kau nak g pusat pemulihan??

patungcendana said...

hehehe...

kimisai said...

hahaha...gitau die dok la hostel...ngeh3..mtk kt HEP tempat lu bljr..

en.Adam said...

kimisai~
HEP gua tak boleh pakai!

paiseh said...

pak abdullah adalah seekor burung gagak. kan??

en.Adam said...

paiseh~
tepat sekali!!!
apsal plak burung gagak??

wahyudi my said...

ha ha ha

a.b geldofg said...

ko pernah dgr kisah katak dan kutu dlm mcari prumahan yg baru?


p/s aku izinkan ambil art kt rumah aku utk dgantung pada rumah ko

patungcendana said...

re:...

mana nelayan berupa james dean aku??????????

patungcendana said...

re:...

ala...pasal kau biar dia kawin dgn pelayan siam yg cantik,gebu,mulus,putih..tu...

habis...aku nak kawin dgn siapa...huhuhu

a.b geldofg said...

ok nanti satu hari aku bisikkan dgn penuh ghairah cerita kutu dgn katak kt telinga ko


kalau ko nak ambil art aku...ko ambil lah time aku tdo....

patungcendana said...

tak yah cari lagi...aku tak nak la kawin...huhuhu

patungcendana said...

re:...patung merajuk?

itu baru merajuk...belum mengamuk lagi...

kalau patung mengamuk...sure terbakar blog kau...:-P

takut tak?...cakap la takut...

gua stomek said...

bikin atas pokok...bukan atas tanah..

patungcendana said...

kau nak tunggu bulan puasa baru nak update ya?..hahahaha