Wednesday, June 17, 2009

rambut hitam

"Justeru rambut kita itu asli nya putih,selama ini terus macam dicat hitam,
lama-lama si ia akan memudar,kembali ia jadik putih"

Akibat tertekan dengan kawan-kawan yang sudah menonton cerita
Laskar Pelangi,aku baru berkesempatan untuk menikmati keindahan
filem itu tadi. Petikan di atas merupakn ayat yang paling aku gemar
ayat itu dilafazkan oleh Lintang, anak pesisir,seorang anak muda yang
cerdas dan pintar.
Ya!ada benar katanya,hidup ini diselindung dengan pelbagai nafsu,kemewahan,nikmat,kesusahan,kuasa,
pakaian,kepopularitian,kemasyuran,dan pelbagai perkara lagi. Namun,pada akhirnya semua itu tidak penting
kerana akhirnya kita akan kembali kepada akar usul kita juga..jadi pentinglah untuk kita mengingati asal usul
kita dan jangan lalai dengan benda itu semua..
Itu hanyalah kupasan daripada kepala hotak aku yang tidak berapa bernas ini
aku pun masih lagi bingung memikirkan kata-kata ini..

P/s:sesal aku terlambat mengetahui kewujudan filem yang begitu indah ini

14 comments:

bias® said...

sesal dahulu pendapatan...tipu!

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

gua blum tgk lagi...

patungcendana said...

good morning...:-)

en.Adam said...

bias~
aku student lagi,xde pendapatan

a.k.u.p.e.n.t.o.i~
tgk bro,kat youtube,rugi tak tengok

Dato Paduka Masri said...

hidup memang macam tu... kadang2 drama saja lebih....

patungcendana said...

..jadi pentinglah untuk kita mengingati asal usul
kita


kalau semua tu boleh tolong bayar bil2 tertunggak, kan best...hehehe

good afternoon...:-)

en.Adam said...

dato paduka masri~
betul skali
drama lakonan semata mata

zul hafixi said...

aku belom tengok lagi citer nih...
so no komen la yer...
kalo citer last house on the left ker...
bley la aku nak komen...
huhu

en.Adam said...

zul~
kau tgk la
rugi sape sape yg tak tgk cter ni..
pkai youtube je,skrg zaman dah canggih

patungcendana said...

hehehe...bil tak pernah lupa kita...

mana nya nelayan aku...:-p

patungcendana said...

kau ni tak reti2 nak tido ke?...amnesia?...bercakap dengan cermin...hehehe

yang tua tapi handsome macam mel gibson?...aku suka...:-D

aloy_paradoks said...

patungcendana:
hidup asik nak fikir bayar bil je takde makna la..

en.Adam said...

aloy~
betul betul
tapi bila bil dah menggunung
sukar nak keluarkan dari kepala
hahaha

zircon_mono said...

ak cukup nympah dak2 yg mementingkn brand & populariti