Friday, June 12, 2009

apabila masa itu semakin hampir

hari ini aku jumpa kau seperti selalunya
tapi,
kenapa wajah mu tidak seperti selalunya hari ini??
kenapa wahai sahabatku wajahmu tak seceria selalunya??
wajah mu pucat,berwarna oren pudar??
selalunya wajah mu kuning menyerlah!
ah wajahmu juga terdapat tompok tompok hitam
wahai sahabat ku,kenapa kau??
kau jatuh sakit kah??
kau demam kah??kau selsema kah??
apa sakit kau??mungkin aku boleh tolong
wahai sahabatku.....
atau
mungkin aku yang sakit sebenarnya???
mata aku yang sakit kah??
iya!
bukan kau,tapi aku yang sakit...
kau seperti selalunya
sihat dan segar seperti selalunya
aku yang telah jatuh sakit
pandangan ku sudah kabur sehingga aku tidak mampu untuk
melihat wajahmu yang menceriakan dan menyegarkan itu
toksik toksik dalam badan ku semakin banyak
kadang-kadang badan ku bertindak di luar kawalan ku
wahai sahabatku
sekarang aku sentiasa dalam kepanasan
badan aku seperti ruang microwave
terdapat pancaran-pancaran infrared yang terperangkap didalam
badan aku dan memantul-mantul
lalu menghasilkan haba yang terlampau dan terperangkap di dalam
tubuh ku ini...PANAS!!!
aku sedang sakit wahai sahabatku.....
pandangan aku semakin kabur dan hampir tidak dapat melihat
seperti ada kabus-kabus tebal yang menutupi pandangan ku
cecair di badan aku juga sudah mula keluar
diluar kawalan aku..melimpah-limpah..
badan aku sakit tenat
wahia sahabatku..
apa mungkinkah sakit aku ini diubati??
adakah penawarnya??
atau aku hanya mampu menyerah kalah dan pasrah??
tolong aku wahai sahabat...
aku tak mampu lagi..

15 comments:

patungcendana said...

tak cukup lagi tu...kejap lagi el nino pulak melanda...huhuhu...

jom datang kuantan....kuantan masih musim hujan... :-)

re:...kat kg mana ada lelaki melayu terakhir?

patungcendana said...

eh...aku first ...and err....second...hehehe....gelak keji....

aloy_paradoks said...

dragging........

en.Adam said...

aiyarkkk....
aku cuba perbetulkan laen kali

bias® said...

bila kau nak mati nie?

en.Adam said...

bias~
kau suka kan tgk aku mati??

patungcendana said...

re:...bunga gugur
untuk bagi ruang bunga muda
mekar..:-)

kalau putik yang gugur???

re:...kat kampun melayu subang
banyak kot..hahaha

kg melayu subang still area kl kan?
aku tak nak orang kl...:-p

aloy_paradoks said...

ko jangan ulang skrip tu lagi,,, aku hempuk ko karang!

zircon_mono said...

tolong bace jek ar..hu3

bias® said...

suka!

en.Adam said...

aloy~
tak lah!
dah memang tu aku nk smapikan
kau sensitip sgt ni nape??

zircon_mono~
terima kasih kerana sudi membaca:-)

bias~
kau kejam!

aloy_paradoks said...

kau suka kan tgk aku mati??

chali leh saman ko sbb guna karya die...mangkok.

patungcendana said...

re:...kalau yg putik gugur
bagi ruang untuk yang pucuk tumbuh la
hahahaha

ye ke...bukan ada pucuk dulu pastu baru putik ke...

re:...ala kg.melayu area selangor
kira boleh la..haha

tak mahu...X3

en.Adam said...

aloy~
maaf chali......

Dark Ray said...

bila lu nak mati ni?