Monday, March 30, 2009

gila!!!

saat aje aku membuka mata dan melihat dunia ini...

mereka berkata:
"wah sungguh sihat dan elok anak ini,nescaya suatu hari nanti
pasti dia akan menjadi seorang doktor atau peguam atau enginer!"

saat aja sepasang kaki yang dianugerah kan oleh maha berkuasa ini dapat berjalan
mereka berkata:
"anak kita sudah pandai berjalan!cepat sungguh dia belajar berjalan,
aku percaya anak ini menpunyai otak yang bagus,boleh jadi doktor!!"

saat aja aku sudah mula pandai menggunakan otak ini untuk menulis dan mengira..
mereka berkata:
"anak kita sangat cepat mencerna pelajaran,aku akan pastikan dia akan mendapat pelajaran yang terbaik dan menjadi orang yang berjaya!!"

saat aja aku mendapat tawaran ke sekolah berpenjara yang berdarjat tinggi...
mereka berkata:
"anak belajar rajin-rajin ye,jangan buat masalah,nanti jadi orang berjaya,jadi enginer,jadi peguam,jadi doktor!!"

saat aja aku mula matang dan mula berfikir untuk diri sendiri......
mereka berkata:
"kau nak jadi apa ni!!malas sangat nak belajar!!anak orang lain dapat keputusan tinggi-tinggi,kau belajar ke tak ni???"

saat aja aku mula melakukan sesuatu untuk kepuasan aku sendiri...
mereka berkata:
"kau nak jadi apa ni??nak jadi sampah??nak ke hidup susah??tak nak masuk universiti ke??jadi orang yang berjaya??"

saat aja aku mula mengejar impian dan mencari kepuasan hidup aku..
mereka berkata:
"tolong la belajar rajin-rajin,tak sanggup aku nak tengok kau kesusahan nanti,
sampai bila aku nak tanggung kau??kau jadilah orang yang berjaya,nanti senang hidup kau.."

aku bosan,bosan,bosan......
rantai besi motosikal sudah lama terlekat dileher aku...
bila aku dapat bebas dari rantai besi ini,
bila aku dapat bebas untuk menggapai impian aku..
bila aku dapat bebas untuk mencari kepuasan buat diri aku..
bila aku dapat bebas untuk menjadi diri aku....
hakiki nye dunia ini seperti mesin menjual air tin automatik..
sudah tersedia laluan-laluan yang akan kita lalui..
sesungguhnya kita tidak berhak untuk menetukan laluan hidup kita...

p/s:kiranya baik aku jadi orang gila,senang hidupnya..
bebas melakukan apa sahaja....

17 comments:

Aloy Paradoks said...

ko mmg bebas melakukan apa saja sekarang what?

saad bin bok....kawan aku masa darjah satu.

Rayza MukMin™ said...

watdehel

patungcendana said...

laluan2 hidup kita memang sudah tersedia...itu karma

cara kita menempuh laluan hidup kita...itu takdir

kau komplot dgn wahyu ya...nak tengok aku potong rambut...tapi boss...(aloy) kata tak payah...hehehe...:-p

a.b geldofg said...

ye aku sokong...mari kita bebaskan diri kita!

abrodam said...

Aloy paradoks ~ kalau boleh aku nak jadikan hot dog tu
sebagai kerjaya hidup aku..
tapi tak mungkin,kerana aku tidak bebas
what...


saan bin bok hensem tak??


Dark ray ~ kau diselubungi kegelapan


Patung Cendana ~ Jika karama dan takdir sudah ditentukan mmg susah untuk aku bebas..

a.b geldofg ~ ye mari!!jum ab kita buat pakatan bebas diri!!!

Aloy Paradoks said...

kalau ikut perancangan gua.. kite akan bina empayar hot dog di shah alam dan kite boleh beli kereta kelisa untuk angkut barang..

tapi sayang hayat ko akan bersambung di Puncak Alam pada semester depan.
Maka ko bina empayar disana sahaja..

abrodam said...

setelah empayar aku di sana kukuh

setelah empayar kau di shah alam kukuh

maka tiada salahnya jika kita mengabunggkan

kedua-dua empayar dan membentuk empayar

yang tiada tandingan nye...

patungcendana said...

aku minum black coffee tanpa gula...ha...macam mana tu...

kau dua orang kena hati2...nanti empire strikes back...hahahahahaha

Aloy Paradoks said...

patung - watpe bak empire strike back balik... kitaorg empayar bisnes je.. tanak beli sudah...hahahaha

patungcendana said...

kalau aku join empire kau orang...kau orang nak aku tugas apa...aku nak jadi security guard...boleh???

patungcendana said...

ala...jadi securuty guard tak leh ke...aku suka pukul2 orang ni...:-)

cik penguin said...

hakiki nye dunia ini seperti mesin menjual air tin automatik..
suka antologi ini, =]

tp bukan mudah untuk mecapai kebebasan itu, >_<

w said...

if i could be myself,ill be satisfied.

Unknown said...

kakadang kite terpaksa korban kn kepuasan diri sendiri tuk beri kepuasan kepada org lain....sungguh tak adil kan?

patungcendana said...

ok...:-D

abrodam said...

wahyudimy........aku tak akan minta apa2 selain daripada kebebasan dan kepuasan diri...

ruffemo............dunia ini memang penuh dengan ketidakadilan....

Unknown said...

yup...tp kite terpksa
terpksa menempuh ketidakadilan itu demi meneruskan sisa2 idop kite ini seadanya