Saturday, March 14, 2009

Laksamana Chen Ho

Sebentar tadi kawe menonton satu teater bangsawan bertajuk
Laksama Cheng HO di Panggung Bandaraya...
apa yang kawe dapat ceduk:-

Puteri Ang Di Po dalam diam suka dan cintakan dan tergilakan si Cheng ho..
Si Cheng Ho pula tak nak menderhaka kepada Maharaja Meng..

Tapi si Puteri tatap berkeras ati dan nak jugak Chen Ho membalas cintanya..
si Puteri memaksa si Cheng ho membuat keputusan juga,atau dia akan bunuh diri!

Sebelum si Puteri bunuh diri,
Cheng Ho mengambil keputusan drastik!!
untuk membuang zuriat beliau!!(kote la..)
senang cerita,takdelah si Puteri tergila-gila kan dia...
(cinta memang buat orang jadi bodoh dan gila)

Setelah mendengar perkhabaran itu,
Maharaja Meng terkejut dan berasa marah dengan
kedurjanaan yang dilakukan oleh si Puteri sehingga
memaksa si Cheng Ho untuk membuang zuriat nye..

Lalu Maharaja menitah kan,elok lah yang 'buruk-buruk' ni
dibuang jauh2,kalau tak memalukan Benua Cina kalau disimpan..

Maharaja menitahkan Puteri Ang Di Po dikahwinkan dengan Sultan Melaka
dengan alasan hubungan diplomatik antara Melaka dan Cina akan lebih rapat..

Sultan Melaka yang baik hati ini pun menerima si Puteri dengan tangan yang
terbuka,untunglah bagi pihak Melaka nanti...

kesimpulannye,orang Melayu ni memang jenis yang baik hati..
yang buruk-buruk pun diterima lagi..
dan benua cina ni pulak,yang buruk-buruk lah dia nak bagi
kat melayu...hehehehe...

6 comments:

a.b geldofg said...

melayu pntang dgn babi je

en.Adam said...

huishhhh...babi haram..
tapi kalau air kencing setan
takpe..'dihalalkan'.

aloy_paradoks said...

aku pun fikir begitu,,,,tapi awek yang nyanyi solo kat bawah tu mmg usha aku..

en.Adam said...

yang tu aku x sependapat dengan kau..
aku rasa awek tu usha aku..
x pun awek tu usha uncle nanyang siang pau
yang tertido semalam...hurmmmm

aloy_paradoks said...

kau rasa,,tapi aku tahu..die usha aku..

en.Adam said...

adoi..yelah2 dia usha kau..
tahniah!!kau mmg hebat!kau hensem!
kau kacak!kau segala-galanya!!
hahah