Tuesday, November 4, 2008

Rakyat Malaysia digalakan naik pengangkutan awam






Seingat aku, pada waktu kerajaan kecoh nak naikan harga minyak..pihak kerajan juga ada menyarankan Rakyatnye utk menaiki pengangkutan awam..kate mereka boleh jimat,x terperangkap dgn jam,rakyat x sepatutnye bergantung harap kepada subsidi sahaja..itu kata mereka..Bagoslah,sebab kat negara2 maju yang lain.pengangkutan awam la kenderaan utama mereka,lebih jimat,efisen,menyenangkan,mesra and so on..Aku harap sejajar denagan saranan ini,kerajaan akan lebih memberi tumpuan untuk memantapkan pengangkutan awam kita,biar satu hari nanti akan jadi kenderaan utama rakyat Malaysia macam negara2 maju yg lain.....Aku SOKONG!.....
Tapi....
baru semalam aku tgk warta berita,Kerajaan sekarang dalam proses menilai harga baru tambang pengangkutan awam,kata mereka tambang pengangkutan awam akan dinaikan lagi(walaupun mnyk sudah turun), bagi menampung pelbagai bagai kos selenggaraan...
jadi rakyat Malaysia SANGAt2 digalakkan naik pengangkutan awam!menguntungkan mereka!!
naiklah!ak SOKONG SGT!


p/s:bila agaknya aku boleh naek rapidKL??asyik naik motor je...

3 comments:

aloy @ nurul said...

ko bace tak tak post aku pasal Lahanat Larang Motor Masuk Bandaraya?
Lebih kurang mcm kes ni jugak la,,
mcm bangang kan?

en.Adam said...

gler bangang dowh!!aku tgk warta berita smalam rase mcm nk sepak penerajang je menteri pengankutan yg bangang tuh!!babi!lahanat!slamber dia je ckp nk naekan harga tmbang..x cukup mhl ke skang??

el-jober said...

uih..mahal..xnak laa..