Thursday, December 31, 2009

snow spray?string spray??

Semalam,
dentuman bas kuat disulam dengan bau bauan stout
menggelegakkan deruan adrenalin dalam tubuh sang manusia itu
bisa membuat sang manusia menjadi sang monyet
lompat,guling,gelek,golek,pusing,hantuk,hanguk
ka'cip dan mabuk khayal dalam pesta kesyukuran

Semalam,
pemandangan indah memukau
putih,hitam,kuning,biru,pink
semua ada!ya!lelong lelong lelong!
pilih apa yang kau mahu,tak perlu
bazir duit kamu masuk kelab XXX
sang jantan luas luas buka mata mu
ini show percuma,jangan lepaskan peluang ini
siapa yang tak suka percuma kan??

Semalam,
sang pencinta berada dalam dunia sendiri
dunia penuh bunga bunga bertaburan
bahagia dalam dakapan cinta masing masing
puisi puisi indah dibisikkan
halus kedalam jiwa sang pencinta
'Romance' malam itu sebagai kenangan
hidup sebagai sang pencinta..

Semalam,
empat sepuloh!empat sepuloh!empat sepuloh!!
kering anak tekak sang bisnesman
melaung dan memekik,
memasarkan produk yang dijual
berpeloh sampai ke bontot
risau gelisah dengan risiko yang ditanggung
sabar,rezeki tetap kamu yang punya
orang yang utuh berusaha!

Semalam,
tukang sapu sabar
menyapu bersih segala
sampah! yang ditinggalkan sang manusia
kalau bukan mereka,siapa lagi yang dapat
memikul tanggungjawab ini??
sampah yang kotor perlu dibersih juga
ye bukan??

oh semalam...aku pun ada disana

9 comments:

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

lu pn bikin sampah.....sampah btol!

en.Adam said...

a.k.u.p.e.n.t.o.i~gua beniaga tak bikin sampah..hehe

triple x malaya said...

setahun sekali..ape ade hal..

Dark Ray™ said...

tu laa..
nak marah kang, tak beli pula...
hmm biar je laa..

en.Adam said...

triple x malaya~ah kau celeb kat umah..x gempak!!

Dark Ray~tulah...

patungcendana said...

di mana tu?...

bias® said...

yeay! hepi nu year!

en.Adam said...

patung~kat key ell

bias~yeay!!!eh kau kat sebelah aku??

el-jober said...

boleh belanja minum kat jeng laaa lepas nih