Tuesday, December 23, 2008

kedai kak ti..

hurmmm,ketika aku mengahabis kan masa smabl berdiskusi di kedai kak ti tadi,salah seorang partner lepak aku ada berkata sesuatu..dia kata dulu time skolah cikgu dia slalu pesan,kalau nak pandai kawan lah degn orang yang pandai,kalu kawan dgn org x pandai mesti jadi x pandai..
serentak dgn itu maka kepala otak aku pun berfungsi dan mencerna kata2 itu..tibe2 aku rasa ada jugak yang x benar dgn kata2 tersebut...cuba kita fikir,kalau kita berada di kalangan orang yang pandai mungkin kepandaian kita akan ditengelami dgn kepandaian mereka??Tapi kalau kita kawan degn orag bodoh mesti kepandaian kita kan menonjol...lagi satu kalau kita kawan dgn org bodoh nescaya dierg akan merujuk sebarang permasalahn dgn kita,mereka berharap kita akan dpt menyelesaikan nye,hatta otak kita akan kerapa berfungsi dan kita makin pandai!kita juga boleh mengajar kawan2 kita yg bodoh tue,bila kita ajar mereka kita pon akan semakin mahir dan pandai..Kalu kawan ngan org pandai dierg x kan mintak tunjuk ajar kita nyer,yelah maklum lah dah pandai,ikut kepala hotak dierg lah..Makin lama berkwn ngan org pandai makin lembab lah kita..hahahahahahaha

5 comments:

Aloy / NuruL said...

mengikut kata kata kawan ko tu,,
bermakna aku jangan kawan dengan ko lagi..
ermmmmm......

dan jika mengikut kata kata ko pulak.
aku perlu berkawan dengan ko untuk membimbing ko..
ermmmmm......

en.Adam said...

hahahahahahaha.....
x pe2,ko ikut la kata2 aku
aku memerlukan bimbingan..
hurmmmmmmmmmmmm
reza n shai pun ko kena kawan gak..
ngan dian x payah!!

ALOY said...

aku rasa dian akan jadi seorang matang,, betul tak?

en.Adam said...

aku rasa dia akan matang secara fizikal,tapi untuk maatang secara rohani dan minda mungkin lambat lagi kot....

ab geldofg said...

pndai dan bodoh tu pkara subjektif