Thursday, February 17, 2011

Kegelisahan uncle di Chow KIt

Setiap kali melewati jalan Chow Kit pasti ada uncle yang menawarkan khidmat amoi kepada aku...

maaf uncle,saya datang nak usha seluar bundle je, sumpah xde niat langsung nak cari benda lain.

kelibat muka uncle berubah serta merta menjadi sedih....

yelah,dia pun ada anak bini jugak nak kena jaga,nak kena suap ngan nasi tiap tiap masa.

bisnes amoi sekarang pun dah makin jatuh sejak pasaran import di buka luas dan

sejak hubungan seks bebas menjadi perkara biasa buat masyarakat urban malah masyarakat kampung juga...bisnes makin teruk

tapi aku.....tapi aku.....aku nak cari seluar bundle jek....

"Uncle, itu amoi berapa??ada diskaun chinese new year ka???"

sinar kegembiraan memancar-mancar dari wajah uncle yang sedih sebentar tadi,

hari ini aku telah melakukan sesuatu yang baik dan membawa sinar harapan baru kepada uncle.


No comments: